BC.: "De politie", "Het verkeer"

Voor het krokusverlof hebben we met de kinderen een brainstorm gehouden om te kijken wat er bij de kinderen leeft. Uiteindelijk zijn we bij het thema "de politie" terecht gekomen.
Dit thema gaan we opsplitsen in een deelthema, het verkeer.



Vrij schilderen de politie







Wiskunde initiatie: lottospel met het logo van de politie. We gooien met de dobbelsteen en volgens het aantal gegooide ogen mag je logo's leggen op je kaart.

Onze  winkel wordt vanaf nu een politiekantoor.



Wat hadden we geluk (andere mensen minder๐Ÿ˜‰  ) op woensdagmorgen 21 februari. 
Had vernomen van enkele ouders dat er op de hoek van de Tieltstraat politiecontrole was i.v.m. het dragen van de gordel en vooral de veiligheid van de kinderen in de wagen. Onmiddellijk hebben we onze "stoute" schoenen aangetrokken om te kijken hoe de politieagenten het deden, en geluk hadden we... . De controle was er nog... .











De politie had het voornamelijk over de veiligheid van de kinderen in de auto en op de straat.














Met de zaklamp konden de kinderen het effect zien van de fluorescerende strepen en gezien worden op straat.
Met dank aan de politie voor de occasionele waarneming en de deskundige uitleg.













Op vrijdag 23 februari hadden we bezoek in onze klas, "De politieagent". In de voormiddag hadden we samen wat vragen bedacht. 
Heb je handboeien bij?
Heb je een oproeptelefoon en zaklamp bij?
Heb je een walkietalkie mee en mogen we dit eens horen?
Hebben jullie een politietrein?
Is de politieschool even groot als onze school?


Op al deze vragen en nog veel meer kregen de kinderen een deskundige uitleg van politieagent Brecht.



Waarneming van de kledij, het logo, aantal sterren of kronen...


Waarneming van de gordel en alle spullen die de agent steeds moet bij hebben.
Sommige spullen mochten doorgegeven worden, andere uit veiligheidsredenen dan weer niet, heel begrijpelijk.











We hadden ook een nep boef in onze klas ๐Ÿ˜Š


De kinderen waren heel geboeid en konden de uitleg over het pistool en de kogels heel goed begrijpen. Even doorgeven?๐Ÿ˜ Nee hoor!!!




Dit keer hadden we een echte walkietalkie in de klas. Zo konden de kinderen even praten met agent Claude aan de overkant! Over en uit. 








De kogelwerende vest. De kinderen vroegen of er zand in stak? Omdat die zo heel zwaar was.



Hartelijk dank aan politieagent Brecht om wat tijd vrij te maken samen met de kinderen in onze klas.


Groepswerk om aan de agent te geven als dank voor zijn bezoek.










Op vrijdag 23 februari hebben we samen met juf Lies een leerwandeling gemaakt. Het hoofddoel was zich veilig op de weg gedragen en waarneming van verschillende verkeersborden.


 Klaar om op stap te gaan. Nog enkele duidelijke afspraken maken en weg zijn wij... .